“ZAHARUL ESTE UN VICIU” / “ELIMINA ZAHARUL DEFINITIV DIN ALIMENTATIE!!”

WOW! Acestea sunt afirmatii puternice. Sunt adevarate sau taierea zaharul din alimentatie este necesara?

RASPUNSUL SCURT NU ESTE CHIAR ADEVARAT.

Metabolic, majoritatea carbohidratilor din alimentele pe care le consumati – boabe, granule, fructe si legume amidonate – se descompun in molecule de zahar numite glucoza. Acest lucru se datoreaza faptului ca cea mai eficienta sursa de energie a corpului este glucoza. Pe cand cantitatile mari de zahar adaugate in dieta pot cauza diabet si pot inlocui mai multe alimente dense cu nutrienti, putin zahar in viata ta pastreaza lucrurile dulci.

“ZAHARUL ESTE UN VICIU”

Oamenii sunt conectati in mod evolutiv sa iubeasca alimentele care ofera multa energie; aceasta dorinta ne tine in viata. Unele studii arata ca daca mananci zahar, centrele de placere din creier se lumineaza, in mod similar cu modul in care s-ar comporta un drog. Acest lucru face sens – gasirea placerii intr-o substanta cu multe calorii ne va ajuta sa prioritizam ceea ce sa mancam ca sa supravietuim. Stiinta actuala nu sustine ideea ca zaharul este de fapt dependenta.

“ELIMINA ZAHARUL DEFINITIV DIN ALIMENTATIE!!”

Ceea ce face zaharul de fapt in a deveni dependenta este restrictionarea acestuia. Eliminarea desertului poate duce la cresterea poftei de dulce, ceea ce te poate face sa mananci mai multe fursecuri, inghetata sau alt desert de cat ai facut-o de cand ai renuntat la zahar. Permitandu-ti sa mananci un dersert la o lunga perioada de timp, realizand ca nu iti este interzis, nu va mai fi nevoie sa cauti zahar in diferite parti ca sa mananci in cantitati mari deodata. Balansul este posibil daca iti doresti acest lucru!!

5 MOTIVE PENTRU A RENUNTA LA ZAHAR

  1. Dispar starile de oboseala, nervozitate si durerile de cap.
  2. Randamentul mental se imbunatateste.
  3. Nivelul de energie este crescut.
  4. Se elimina kilogramele in plus.
  5. Calitatea somnului va fi mai buna.

ELIMINA ALIMENTELE BOGATE IN ZAHAR

Zaharul nu se regaseste doar in ciocolata si bomboane, ci si in diferite alimente ce se consuma zilnic, precum: painea, untul de arahide, lactatele, sosuri, etc. De asemenea, zaharul poate aparea ca fiind sanatos in alimentele de genul: zahar brun, miere, sirop de agave, etc. Sa nu uitam de bauturile zero zahar si indulcitori artificiali, Zegheanu Andreea explica intr-un articol mai detaliat cat de bune sunt bauturile zero zahar.

Insa eu va recomand, schimbarea consumului de alimente cu zahar procesat, cu alimente cu zahar natural, precum marul, fiind mai bun, mai sanatos si se poate consuma zilnic.