Afla care sunt benificiile principale ale bananelor pentru pierderea in greutate.

Cercetarile arata ca este benefic sa adaugam banane in programul de slabire. O banana medie are 105 calorii, mai putin decat un baton de tip granola.

Bananele sunt scazute in grasimi si proteina dar sunt bogate in vitamine si minerale precum:

  • vitamina C (pentru protejarea celulelor impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi),
  • vitamina B6 (pentru dezvoltarea corecta a creierului),
  • cupru (pentru vase sanguine, nervi si oase sanatoase),
  • potasiu (pentru reglarea tensiunii arteriale),
  • magneziu (pentru functionarea normala a nervilor si a muschilor),
  • mangan (pentru metabolizarea eficienta a grasimilor si a carbohidratilor),
  • si fibra solubila (pentru incetinirea ritmului de absorbtie a zaharului in sange).

Bananele contin de asemenea catechina (un antioxidant), dopamina (hormonul de fericire), si zaharuri – fructoza, glocoza si sucraloza.

1. Bananele sunt bogate in fibre, dar cu continut scazut in calorii.

O banana va poate oferi 12% din DZR pentru administarea de fibre. Fibrele sunt esentiale in mentinerea unei digestii sanatoase si a unei miscari sanatoase a intestinului. Importanta sa este, de asemenea, recunoscuta in reducerea riscurilor de boli cardiace, unele tipuri de cancer si diverticulita (o tulburare digestiva in care se formeaza buzunare sau saculete mici in mucoasa intestinului gros).

Fibrele va fac sa va simtiti satui mai mult timp, ceea ce va ajuta sa impiedicati sa exagerati sa consumati gustari inutile.

2. Bananele, in special cele mai verzi, sunt bogate în amidon rezistent

Amidonul rezistent la banane este numit astfel deoarece acestea “sfideaza” digestia. Acesta incetineste absorbtia de zahar in sange (si va tine satul pentru perioade mai lungi), deoarece creste arderea grăsimilor.

3. Bananele se situeaza la nivel scazut si mediu pe indicele glicemic

GI este un indicator al cantitatii anumitor alimente care ar putea ridica nivelul zaharului din sange. O masura GI scazuta este de 55 si mai jos (alimente cu carbohidrati absorbite lent), un mediu este 56-69, si mare este de 70 si mai sus (alimente pline de zaharuri simple). Inutil sa spun, alimente cu IG ridicat au fost legate de cresterea in greutate si riscuri comune de sanatate.

In functie de maturitate, bananele se incadreaza intre 42-62 pe GI. Intr-un studiu recent, bananele au fost adaugate la micul dejun al participantilor. Dupa 4 saptamani, rezultatul a indicat scaderea semnificativa a nivelului de colesterol si zahar din sange ale acestora.

4. Bananele ca snack

O banana este cea mai buna alegere daca se simte nevoia de un snack in timp ce se utilizeaza un plan de slabire sau intretinere a greutatii. O banana medie poate “potoli’ senzatia de foame si poate ajuta in a mentine planul nutritional.

5. Bananele iti ofera boost-ul perfect

Un program eficient de scadere in greutate include exercitii fizice regulate. Multi entuziasti de fitness sunt de acord ca glucoza din banane face ca aceste fructe sa fie un boost ideal inainte si dupa antrenament. Glucoza este usor de digerat, care este o buna sursa de energie optima.

Un alt motiv pentru a face banana o gustare buna in recuperare este continutul lor de potasiu. Potasiul este un electrolit deseori excretat prin transpiratie. O banana mancata cu un ou fiert sau cu o lingura de unt de migdale ar putea umple necesarul de potasiu pierdut si va va impiedica sa va confruntati cu ameteli si/sau crampe musculare.

6. Bananele imbunatatesc metabolismul si suprima apetitul

Amidonul rezistent in bananele putin coapte alimenteaza bacteriile intestinului, rezultand o oxidare eficienta a grasimilor si reducerea poftei de mancare. Amidonul rezistent la banane poate, de asemenea, stimula arderea grasimilor după o masa. O banana cruda poate fi putin amara, deci este o idee buna sa o amestecati cu alte fructe si legume intr-un smoothie pentru a masca gustul.

7. Bananele ajuta la balonare

Potasiul din banane diminueaza retentia de apa in timp ce prebioticele (fibre de plante non-digestibile) imbunatatesc digestia. Un studiu a aratat ca femeilor carora le-a fost servita o banana mica de doua ori pe zi, ca o gustare inainte de masa, le-a fost redusa balonarea cu 50%.

8. Bananele au un continut redus de pesticide

Cercetatorii au descoperit ca reziduurile de pesticide din fructe si legume pot determina cresterea in greutate. Acest lucru se datoreaza faptului ca toxinele, care se depoziteaza in celulele grase, intervin in procesul de ardere a energiei. Bananele, datorita coajei lor groase, retin foarte putine reziduuri de pesticide si astfel reduc sansele de expunere.